Hjælp og kundeservice:

Kontakt kundeservice på denne mail: kontakt@roomme.dk

Generelle oplysninger

roomMe ApS – E-mail: kontakt@roomme.dk – CVR-nr: DK43403567

Generelt

RoomMe.dk stilles til rådighed for dets brugere, under forudsætning af, at “Vilkår og retningslinjer for roomMe.dk” (herefter kaldet “vilkårene”) overholdes. roomMe.dk stilles udelukkende til rådighed for brugerens personlige boligsøgning, og må således ikke benyttes til andre formål uden forudgående skriftlig aftale.

Brugerkonto

Personlige oplysninger

De oplysninger som du afgiver i forbindelse med oprettelse af din brugerkonto, skal være ægte og tilhøre dig selv, og du er ansvarlig for at opdatere dem, hvis de ændres.

Anvendelse

Din brugerkonto og de dertilhørende services er strengt personlige. Det er ikke tilladt at dele, udlåne, videresælge eller på anden måde videregive oplysninger om din brugerkonto, der kan give andre adgang til servicen, og du må kun søge bolig på vegne af dig selv eller én husstand.

Det er ikke tilladt at benytte din brugerkonto til automatisk eller maskinelt at tilgå oplysninger på roomMe.dk – automatisk og maskinel adgang til data tilbydes mod betaling og på licens fra roomMe.dk ApS.

Elektronisk kommunikation

Accepterer du roomMe.dk’s Boligagent, giver du samtykke til at modtage elektronisk kommunikation via e-mail.

Den elektroniske kommunikation indebærer emails vedrørende nye lejeboliger, der matcher dine valgte kriterier. Har du fravalgt emails, kan vi ikke sende dig disse.

Boligsøgende abonnement

roomMe.dk har du mulighed for at tilkøbe et abonnement din til bruger. Et abonnement giver dig, udover Boligagent service og Gem lejemål til din profil funktion, adgang til kontaktoplysninger på udlejere i alle annoncer på roomMe.dk. For at tegne et abonnement, skal du være fyldt 18 år.

 

Betaling

Alle oplyste priser er inklusiv 25% dansk moms, og der gælder de priser, som er angivet i forbindelse med et køb, med undtagelse af åbenlyse (fx typografiske) fejl. Ved betaling til roomMe.dk med kort sker betalingen gennem vores betalingsudbyder (Stripe) via en krypteret forbindelse, og denne vil ikke blive pålagt et kortgebyr. Betalingen vil altid være omfattet af meget høj datasikkerhed, og kortoplysninger sendes udelukkende til betalingsudbyderen. Udløber det betalingskort, som du har angivet ved indgåelse af din abonnementsaftale, eller bliver det på anden vis spærret, så vi ikke kan trække den periodevise betaling, vil vi forsøge at foretage en trækning i en periode herefter, varierende afhængig af årsagen til den oprindeligt fejlede trækning. Lykkes det ikke at foretage en ny trækning inden for denne periode, forbeholdes retten til at sætte abonnementet i bero og ultimativt stoppe det.

Træk på dit kort

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at roomMe.dk trækker et beløb på dit kort. Dette kan du gøre via din bank. Når du har tilbagekaldt din tilladelse, vil du stadig have et aktivt abonnement hos os. Såfremt du ikke længere ønsker at have et aktivt abonnement, skal du afmelde det. Du kan læse, hvordan du afmelder dit abonnement i vores FAQ.

Du kan også føre indsigelse vedrørende “uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, hvis du oplever trækninger på din konto, som du ikke har givet tilladelse til. Dette skal du senest gøre 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med udbyderen. Vi anbefaler dog, at du kontakter os først, så vi kan hjælpe dig med at finde en løsning. Dette vil ofte både være hurtigere og nemmere end at løse problemet gennem banken.

Abonnement

Afhængig af betalingsmetode kan trækningen for næste abonnementsperiode af tekniske årsager foretages op til 24 timer forinden abonnementets fornyelse. Såfremt trækningen for næste abonnementsperiode er foretaget forinden din rettidige afmelding, skal du kontakte vores kundeservice, som vil refundere trækningen. Ved nye oprettelser er der mulighed for intro periode til nedsat pris. Denne intro pris er kun tilgængelig ved førstegangs nye oprettelser, og kan ikke benyttes igen efter udløb af abonnement. Abonnement til normal pris kan til enhver tid genoptages fra profil siden, såfremt brugeren har afmeldt sit abonnement.

Levering

Abonnementet aktiveres i det øjeblik, betalingen er gennemført.

Opsigelse og binding

Det er muligt at afmelde abonnementet helt frem til tidspunktet for den automatiske fornyelse. Afmeldingen skal enten foretages via din profil eller skriftligt via e-mail. Ved afmelding via e-mail eller brev skal du oplyse dit brugernavn, for at sikre at abonnementet kan identificeres og afmeldes uden videre korrespondance. Dit Bruger-ID står angivet på din profilside, under Profildetaljer -> Medlemskab, og under navnet på medlemskabet. Alternativt kan du oplyse det transaktions-ID, som fremgår af dit kontoudtog. Uanset hvordan afmeldingen foretages, er det vigtigt, at du gemmer en kopi af din afmeldingskvittering som dokumentation for afmeldingen. Efter gennemført afmelding vil dit abonnement være aktivt frem til udløb af indeværende periode.

Vi forbeholder os retten til at opsige dit abonnement med 3 måneders varsel.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret ved køb af tjenesteydelser/services på RoomMe.dk. For køb af tjenesteydelser gælder fortrydelsesretten fra det øjeblik aftalen blev indgået, og fortrydelsesretten fornyes ikke ved abonnementets efterfølgende fornyelse, da der er tale om den samme ydelse. Fortrydelsesretten bortfalder ved ibrugtagning af tjenesteydelser/services, hvilket sker øjeblikkeligt efter betalingens gennemførelse ved login, udfyldelse af profil eller boligønsker, adgang til udlejers kontaktoplysninger eller annoncering af lejemål. Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du senest 14 dage efter købet kontakte vores kundeservice med ønsket om at fortryde købet. Du kan kontakte vores kundeservice under Kontakt siden.

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, og ovenstående vedr. ibrugtagning er efterlevet, får du dine penge tilbage.

Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om, at du ville fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med det samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Reklamationsret

Hvis du ikke er tilfreds med dit abonnement, kan du kontakte os på kontakt@roomme.dk. Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.

Ansvar

roomMe.dk står ikke for selve udlejningen af boligerne, og er derfor ikke ansvarlig for fejlagtige oplysninger i udlejernes annoncer eller fejl og mangler ved de udlejede boliger.

Misligholdelse

Vi forbeholder os retten til blokere for din adgang og begrænse et eventuelt tab, hvis vi har en begrundet mistanke om, at du ikke overholder vores vilkår.

Ændring af vilkår

Vi forbeholder os retten til at opdatere vilkårene løbende.

Persondatapolitik

Du kan læse vores persondatapolitik her

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os ved at sende en mail til kontakt@roomme.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land en Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

roomMe.dk ApS

E-mail: kontakt@roomMe.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/ydelser:

Bestilt den: ____________________________

Modtaget den: ____________________________

Forbrugerens navn: _______________________________________

Forbrugerens adresse: _______________________________________

Dato: ______________

Forbrugerens underskrift: _______________________________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Vilkår senest opdateret: 4. marts 2021